Rövidített megjelenítés

dc.creatorDumitrescu, Constantin Dan
dc.creatorȚișcă, Ionela Adriana
dc.creatorKis, Krisztián
dc.date2019
dc.date.accessioned2020-10-19T09:42:40Z
dc.date.available2020-10-19T09:42:40Z
dc.identifier.urihttp://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/13188
dc.descriptionOver the past two decades, quality issues have undergone multiple transformations due to the cybernetic behaviour of the technical systems themselves, but also due to the effects of the external environment. Essentially, there has been a change in the concept of quality, ranging from the direct assessment of the quality of a product, to the interference aspects of the quality system with other systems with which it collaborates in various situations; all these are the result of a very sensitive "balance" between customer requirements, in a continuous diversity, and the response of producers, confronted with the need to use creativity as a daily work tool. In the business world and beyond, in areas such as health, arts, sports, culture, education, social life, activities or hobby activities, quality is used to highlight work done to highlight the value of work for ourselves, but also for others who are interested in it. Quality has been transformed from a specific technical indicator into a "barometer" with a social tide, evolving in time and space, contributing to the definition of the quality of national societies; he is no longer an instrument of technicians; in the parameters of quality are reflected the economic effects, the effects specific to the ambient social environment, economic / political conjunctures effects. "Quality is all about us!" Is a proposition that we take on as best we can, as quickly, as deeply and as constantly as possible; we are bound to implement quality in our entire work so that we can value our work to convey the value of "our customers" assimilated as students! Quality implementation is possible in every type of activity, from engineering executive management to customer service.hu_HU
dc.formatpdfhu_HU
dc.languageenhu_HU
dc.publisherSzegedi Tudományegyetemhu_HU
dc.rightsProf. Em. Dr. Ing. Dumitrescu, Constantin Danhu_HU
dc.rightsDrd. Ing. Țișcă, Ionela Adrianahu_HU
dc.rightsDr. Kis, Krisztián PhDhu_HU
dc.sourceISBN 978-963-306-667-6hu_HU
dc.subjectminőségszabályozáshu_HU
dc.titleQuality management for engineershu_HU
dc.typeBookhu_HU
dtk.firmuszakihu_HU
dtk.oecdSzakterület::02. Műszaki és technológiai tudományok::02.03. Gépészmérnöki tudományok::02.03.02. Gépészmérnöki tudományokhu_HU
dtk.oecdSzakterület::02. Műszaki és technológiai tudományok::02.03. Gépészmérnöki tudományok::02.03.02. Gépészmérnöki tudományok::02.03.02.11. Tanúsítás, ellenőrzés, hitelesítés, műszaki megfelelés, szabványokhu_HU
dtk.oecdSzakterület::05. Társadalomtudományok::05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok::05.02.03. Gazdálkodás és menedzsment::05.02.03.02. Szervezéstudományok: elmélet, stratégia, ipari szervezetekhu_HU
dtk.purchaseBeszerzési források::Szegedi Tudományegyetem EFOP-3.4.3-16-2016-00014hu_HU
dtk.typekonyvhu_HU
dtk.udcUDC FŐTÁBLÁZAT::6 ALKALMAZOTT TUDOMÁNYOK. ORVOSTUDOMÁNY. MŰSZAKI TUDOMÁNYOKhu_HU
dtk.udcUDC FŐTÁBLÁZAT::0 ÁLTALÁNOS TARTALMÚ ÍRÁSMŰVEK. TUDOMÁNY ÉS KULTÚRA. ISMERETEK. SZERVEZETEK. INFORMÁCIÓ. DOKUMENTÁCIÓ. KÖNYVTÁR. INTÉZMÉNYEK. PUBLIKÁCIÓK. KIADVÁNYOK::00 A tudomány és a kultúra legáltalánosabb alapjai. Prolegomena. Propedeutika::005 Menedzsment::005.6 Minőségirányítás. Teljes körű minőségirányítás (TQM)hu_HU


A dokumentumhoz tartozó fájlok

Thumbnail

A dokumentum a következő gyűjtemény(ek)ben található meg

Rövidített megjelenítés