Europai Unió Europai Szociális Alap logo
Az iskolai szociális munka alapjai
Digitális Tankönyvtár Logó

Digitális Tankönyvtár

    • Bejelentkezés
    Megtekintés 
    •   Kezdőoldal
    • Digitális Tankönyvtár
    • Bölcsészettudomány
    • Megtekintés
    •   Kezdőoldal
    • Digitális Tankönyvtár
    • Bölcsészettudomány
    • Megtekintés
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Az iskolai szociális munka alapjai

    Thumbnail
    Megtekintés/Megnyitás
    4.pdf (6.040MB)
    Szerző
    Andl, Helga
    Bányai, Emőke
    Boros, Julianna
    Bóta, Ildikó
    Farkas, Ágnes
    Forray R., Katalin
    Gergál, Tímea
    Híves, Tamás
    Varga, Aranka
    Jankó, Judit
    Kozma, Judit
    Ladnai, Attiláné
    Lakatos, Szilvia
    Máté, Zsolt
    Mitrovics, Zoltán
    Nagy, István
    Nemes, János
    Orsós, Anna
    Propszt, Emma
    Rácz, Andrea
    Schäfferné Horváth, Eszter
    Sólyom, Brigitta
    Szabolcsi, Julianna
    Szabóné Szalay, Csilla
    Tasnádi, Zsófia
    Metadata
    Teljes megjelenítés
    Absztrakt
    Az iskolai szociális munka története Magyarországon több évtizedre tekint vissza. Az első segítő szociális szakemberek, iskolai szociális munkások elsősorban olyan intézményekben dolgoztak, ahol hátrányos helyzetű tanulók és családjaik számára támogató feladatokat láttak el, ezáltal elősegítve a gyermekek iskolai sikerességét, hátrányaik csökkentését. Az 1990-es években még a szociális munka, mint szakterület képzése is a kezdeti lépéseket tette, de már ekkor nyilvánvalóvá vált, hogy az oktatási-nevelési intézményekben az oktató-nevelő munkát végző pedagógusokon kívül szükség van olyan segítő szakemberekre, akik az iskolában megjelenő problémákat képesek helyben, közvetlenül azonosítani, ezt követően pedig professzionális beavatkozási módszereket alkalmazni azok megoldására. A köznevelési intézményekben kötelező óvodai és iskolai szociális segítő feladat és tevékenység ellátásához szükséges a szociális végzettséggel rendelkező szociális munkás, segítő szakember, aki kapocs az iskola, a szülők, a család, az adott társadalmi környezet között. A szociális munkás képzés nélkülözhetetlen voltát mutatja, hogy az ország különböző pontjain az elmúlt félévben nem sikerült minden óvodai és iskolai szociális segítő állást betölteni, vagyis a szociális szakemberekből hiány van. A szociális munkás képzés során a felsőoktatásban BA, MA szinten lehet diplomát, szakképzettséget szerezni, másrészt az iskolai szociális munkához kapcsolódóan, már az elmúlt években elindították és sikerrel működtetik az iskolai szociális munkás szakirányú továbbképzést az ország számos felsőfokú intézményében. Jelen kötet azzal a céllal készült, hogy a Pécsi Tudományegyetemen meghirdetett iskolai szociális munkás szakirányú továbbképzésben résztvevő, és/ill. más egyetemen szociális, pedagógusképzésekben is tanuló egyetemi hallgatók számára oktatási segédanyagot biztosítson. A könyv célja, hogy az óvodai és iskolai segítő tevékenységhez kapcsolódóan disszeminálja különböző elméleti és gyakorlati vagy mindkét területen, együttesen jelen lévő szakemberek tapasztalatait, gondolatait, objektív és szubjektív véleményét. A kötet &#8222sokszínűségét&#8221, multi- és interdiszciplináris jellegét mutatja, hogy a szerzők a neveléstudomány, a társadalomtudomány elméleti és gyakorlati területein dolgoznak. Az írások egyrészt elméleti tanulmányok, melyek a nevelésszociológia aspektusairól, a szociális munka történetéről, az iskolai szociális munka modelljeiről nyújtanak ismereteket, másrészt gyakorlatban dolgozó szakemberek esettanulmányokon keresztül mutatják be mindennapi tapasztalataikat. Harmadrészt a kötet célja, hogy a 2018. szeptember 1-től munkába álló óvodai és iskolai segítők számára &#8222hétköznapi példákat&#8221 mutasson be, ezzel megkönnyítve munkájukat és a tapasztalatcserét a kollégák között. Továbbá a kötet tartalmaz interjúkat, egyrészt iskolai szociális munkással, másrészt egy volt iskolaigazgatóval, aki mint munkáltató mondja el tapasztalatait. Végül a kötet részét képezi azon érdekvédelmi szervezetek és folyóiratok listája, valamint ajánlott irodalmak, melyek segíthetik azokat az olvasókat, akik érdeklődnek a szakterület iránt és további információkhoz szeretnének hozzájutni az iskolai szociális munkáról. Az írások végén minden esetben kérdések, feladatok várják az olvasókat, melyek segítik, és arra ösztönzik az érdeklődőt, hogy az olvasás mellett reflektív módon szintetizálja megszerzett ismereteit és tudását az adott témával kapcsolatban.
    URI
    http://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/13333
    Collections
    • Bölcsészettudomány
    Nemzeti Fejlesztési Ügynokség logoDiplomán túl logoOktatási Hivatal logoSzéchenyi Terv logo

    Oktatási Hivatal  ©   2019. Minden jog fenntartva
    Impresszum
    Powered by
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Original Theme by Atmire NV
      htmlmap

     

    Böngészés

    A teljes repozitóriumbanKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

    Személyes felhasználói fiók

    Bejelentkezés
    Nemzeti Fejlesztési Ügynokség logoDiplomán túl logoOktatási Hivatal logoSzéchenyi Terv logo

    Oktatási Hivatal  ©   2019. Minden jog fenntartva
    Impresszum
    Powered by
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Original Theme by Atmire NV
      htmlmap