Rövidített megjelenítés

dc.contributorBudapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemhu_HU
dc.creatorJörsen Reimpellhu_HU
dc.creatorJürgen W. Betzlerhu_HU
dc.creatorBári Gergőhu_HU
dc.creatorHankovszki Zoltánhu_HU
dc.creatorKádár Lehelhu_HU
dc.creatorLévai Zoltánhu_HU
dc.creatorNagyszokolyai Ivánhu_HU
dc.date2012-09-30hu_HU
dc.date.accessioned2019-08-07T14:54:50Z
dc.date.available2019-08-07T14:54:50Z
dc.identifier[URI]hu_HU
dc.identifier.urihttp://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/2979
dc.descriptionA jegyzet a gépjárművek egyik alapvető rendszerének – a futóműnek – jellemző fődarabjaival, alrendszereivel foglalkozik. Ide tartozik a komplett kerék, a kerékfelfüggesztés, a kormányzás, a rugózás. Az első fejezete a szerkezetanalízis módszereit követve igyekszik egységes és szabatos kifejezéseket alkalmazni a tárgyalt alrendszerek általános leírásához, szerkezeti felépítésének bemutatásához. Elemzi a korszerű futómű típusok konstrukcióját, működését, alkalmazási területeit. A következő négy fejezet a nemzetközi szakirodalom e témában legismertebb, leggyakrabban alkalmazott, egyik legkorszerűbbnek tartott szakkönyv megfelelő fejezeteinek szaklektorált magyar nyelvű fordítása. Ezt a könyvet Prof. Dipl.-Ing. Jörsen Reimpell és Prof. Dr.-Ing. Jürgen W. Betzler munkájaként a Vogel Buchverlag kiadó jelentette meg. A 2. fejezet a gumiabroncsra és a kerékre vonatkozó alapvető szerkezeti és elméleti ismereteket tartalmazza matematikai, mechanikai egyenletekkel, képletekkel és gyakorlati számításokkal egyaránt. A 3. fejezet a futóműtechnika legkritikusabb és gyakran még ellentétes nézeteket is tartalmazó kérdésével, a kerékfelfüggesztéssel foglalkozik. Ismerteti a hagyományos kerékgeometria fogalmakat, összefüggéseket, de a jelenleg legkorszerűbbnek mondható kinematikai és elasztokinematikai módszereket, eszközöket felhasználva segíti megérteni a mai, sőt jövőbeni intelligens futóművek működését, tervezésük módszereit. A 4. fejezet a gépjárművek kormányzását mutatja be. Ismerteti a kormányzás geometriáját, kinematikáját, a legkorszerűbb kormányszerkezetek működését, azok elméleti összefüggéseit, különös figyelemmel a legújabb szervókormány rendszerekre. Az 5. fejezet a gépjárművek rugózására ad elméleti és szerkezeti ismeretanyagot. Képet ad a legkorszerűbb rugók és lengéscsillapítók szerkezeti felépítéséről, működéséről. A 6. fejezet sorra veszi a futóműveket közvetlenül érintő járműszimuláció és modellezés dinamikai szabályozás jellemző rendszereit. A 7. fejezet a legújabb futóműtechnikai megoldásokkal, eszközökkel, berendezésekkel foglalkozik. Ilyenek az aktív kormányberendezések, a felépítmény mozgását szabályzó rendszerek, az összkerék-kormányzás új aktuátorai. A 8. fejezet a versenyutók futóművének speciális kérdéseivel foglalkozik, mert az ott alkalmazott technikai megoldások, módszerek, eljárások, tapasztalatok rövid időn belül megjelennek a széria autókban is.hu_HU
dc.formatapplication/pdfhu_HU
dc.languagehuhu_HU
dc.publisherTypotex Kiadóhu_HU
dc.rightsTypotex Kiadóhu_HU
dc.rightsJörsen Reimpellhu_HU
dc.rightsJürgen W. Betzlerhu_HU
dc.rightsBári Gergőhu_HU
dc.rightsHankovszki Zoltánhu_HU
dc.rightsKádár Lehelhu_HU
dc.rightsLévai Zoltánhu_HU
dc.rightsNagyszokolyai Ivánhu_HU
dc.rightsBudapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karhu_HU
dc.sourceKönyv formában nem jelent meghu_HU
dc.sourceISBN 978-963-279-606-2hu_HU
dc.subjectgépjármű futóműhu_HU
dc.subjectelső tengelyhu_HU
dc.subjecthátsó tengelyhu_HU
dc.subjectgumiabroncshu_HU
dc.subjectkeréktárcsahu_HU
dc.subjectkerékfelfüggesztéshu_HU
dc.subjectfutómű geometriahu_HU
dc.subjectkerékmozgás kinematikájahu_HU
dc.subjectkerékmozgás elasztokinematikájahu_HU
dc.subjectkerékdőléshu_HU
dc.subjectkerékösszetartáshu_HU
dc.subjectcsapterpesztéshu_HU
dc.subjectcsaphátradőléshu_HU
dc.subjectgumiabroncs utánfutásahu_HU
dc.subjectelkormányzási tengelyhu_HU
dc.subjectelkormányzási sugárhu_HU
dc.subjectkormánytrapéz mechanizmushu_HU
dc.subjectkormánygépekhu_HU
dc.subjectszervókormányhu_HU
dc.subjecthidraulikus szervókormányhu_HU
dc.subjectelektromechanikus szervókormányhu_HU
dc.subjectadaptív kormányzáshu_HU
dc.subjectjárműmodellekhu_HU
dc.subjectfutómű szimulációhu_HU
dc.subjectfelépítmény mozgásszabályozáshu_HU
dc.subjectgumiabroncs nyomásellenőrzésehu_HU
dc.titleGépjármű-futóművek I.hu_HU
dc.typeEgyetemi tananyaghu_HU
dtk.firműszakihu_HU
dtk.oecd02. Műszaki és technológiai tudományok::02.01. Építőmérnöki tudományok::02.01.04. Közlekedésmérnöki tudományokhu_HU
dtk.purchaseTÁMOP-4.1.2/A/2-10/1-2010-0018 Kecskeméti Főiskolahu_HU
dtk.size445 p.hu_HU
dtk.typeelearninghu_HU
dtk.udc---- FŐTÁBLÁZAT::0 ÁLTALÁNOS TARTALMÚ ÍRÁSMŰVEK. TUDOMÁNY ÉS KULTÚRA. ISMERETEK. SZERVEZETEK. INFORMÁCIÓ. DOKUMENTÁCIÓ. KÖNYVTÁR. INTÉZMÉNYEK. PUBLIKÁCIÓK. KIADVÁNYOK::006 Termékek, eljárások, súlyok, mértékegységek és az idő szabványosítása::62 Mérnöki tudományok. Technika általában::629 Járműtechnikahu_HU


A dokumentumhoz tartozó fájlok

Thumbnail

A dokumentum a következő gyűjtemény(ek)ben található meg

Rövidített megjelenítés