Intézményértékelés
dc.creator | Cseh Györgyi | hu_HU |
dc.date | 2011-01-30 | hu_HU |
dc.date.accessioned | 2019-08-07T14:57:55Z | |
dc.date.available | 2019-08-07T14:57:55Z | |
dc.identifier.uri | http://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/3028 | |
dc.description | A tanulmányban a szerző az értékelési modellek áttekintése után bemutat néhány sajátos nemzeti közoktatási értékelési megközelítést (Egyesült Királyság, Egyesült Államok, Izrael, Skócia, Európai Unió), segítve ezzel azt, hogy nemzetközi kontextusba helyezze az olvasó a hazai önértékelési módokat. Áttekinti az intézményértékeléssel kapcsolatban felmerülő dilemmákat (értékelési alapelvek, ki a megrendelő, ki végezze az értékelést, mire irányuljon és mi legyen a viszonyítási pont). A tanulmány további része nagyon gyakorlatis megközelítésben mutatja be az önértékelés lehetséges céljait, területeit. Foglalkozik a módszertannal, az alkalmazható eszközökkel, az adatgyűjtési módszerekkel. Bemutatja az eljárásrendet és az önértékelés folyamatát a tervezéstől az értékelés követéséig. Az utolsó részben pedig felvázolja, hogy milyen az a szerveti kultúra, amelyben az önértékelés segíti, támogatja a fejlesztést, motiválja a pedagógusokat az önértékekésben való aktív részvételére, valamint az önértékelés alapján megfogalmazott fejlesztési tervek megvalósításában. Külön foglalkozik a vezető szerepével az önértékelés működésében, működtetésében. | hu_HU |
dc.format | application/zip | hu_HU |
dc.language | hu | hu_HU |
dc.publisher | Szegedi Tudományegyetem Közoktatási Vezetőképző Intézet | hu_HU |
dc.rights | Cseh Györgyi | hu_HU |
dc.rights | Szegedi Tudományegyetem Közoktatási Vezetőképző Intézet | hu_HU |
dc.subject | közoktatás | hu_HU |
dc.subject | önértékelés | hu_HU |
dc.subject | külső értékelés | hu_HU |
dc.subject | felügyelet | hu_HU |
dc.subject | értékelési modellek | hu_HU |
dc.subject | eszközrendszer | hu_HU |
dc.subject | eljárásrend | hu_HU |
dc.subject | önértékelés az Európai Unióban | hu_HU |
dc.subject | szervezeti kultúra | hu_HU |
dc.title | Intézményértékelés | hu_HU |
dc.type | Egyetemi tananyag | hu_HU |
dtk.fir | pedagógusképzés | hu_HU |
dtk.oecd | 05. Társadalomtudományok::05.03. Oktatástudomány | hu_HU |
dtk.purchase | TÁMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0026 Szegedi Tudományegyetem | hu_HU |
dtk.size | 284.51 kB | hu_HU |
dtk.type | elearning | hu_HU |
dtk.udc | ---- FŐTÁBLÁZAT::0 ÁLTALÁNOS TARTALMÚ ÍRÁSMŰVEK. TUDOMÁNY ÉS KULTÚRA. ISMERETEK. SZERVEZETEK. INFORMÁCIÓ. DOKUMENTÁCIÓ. KÖNYVTÁR. INTÉZMÉNYEK. PUBLIKÁCIÓK. KIADVÁNYOK::003 Írásrendszerek és írások::37 Nevelés és oktatás. Képzés::37.01/.09 Az oktatás és nevelés elmélete, alapelvei, módszerei és szervezete – speciális alosztások::37.07 Oktatási intézmények igazgatása | hu_HU |