dc.contributor | Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem | hu_HU |
dc.contributor | Szabó Zoltán | hu_HU |
dc.creator | Bokor József | hu_HU |
dc.creator | Gáspár Péter | hu_HU |
dc.creator | Soumelidies Alexandros | hu_HU |
dc.date | 2012-09-30 | hu_HU |
dc.date.accessioned | 2019-08-07T15:13:37Z | |
dc.date.available | 2019-08-07T15:13:37Z | |
dc.identifier | [URI] | hu_HU |
dc.identifier.uri | http://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/3269 | |
dc.description | A jelen jegyzet a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karán oktatott Irányítástechnika II. c. tantárgyhoz készült. A jegyzet célja, hogy segítse a hallgatókat az előadási anyag elsajátításában és a gyakorlati feladatok megoldásában. A könyv szerkezeti felépítésében az egyetemi előadásokat és gyakorlatokat követi. A második fejezet részletesen bemutatja a lineáris időinvariáns (LTI)-rendszerek analízisét. A fejezet különféle modellezési elveket ismeret, így a fizikai elvek alapján történő modellezésen kívül bevezet a mért jeleken alapuló modellezésbe is. Tárgyalja az idő- és frekvenciatartománybeli rendszerleírásokat tipikus bemenőjelekre. Részletesen foglalkozik a dinamikus rendszerek különböző állapottér-reprezentációival, ezek kapcsolatával, valamint az irányíthatóság és megfigyelhetőség fogalmával. A harmadik fejezetben tárgyaljuk a rendszerstabilitási kritériumokat, a minőségi tulajdonságokat, valamint a bizonytalansági modellezési elveket. A negyedik fejezet az LTI-rendszerek szintézisével foglalkozik. A klasszikus soros kompenzátor tervezés elvein túlmenően részletesen ismerteti az állapot visszacsatolásra épülő tervezési módszereket, valamint részletesen kitér a megfigyelő tervezésre is. Az elméleti módszerekhez számos példa és gyakorlati tervezési feladat kapcsolódik, melyek segítik a hallgatókat az Irányítástechnika tárgykörébe tartozó mérnöki ismeretek megszerzésében. | hu_HU |
dc.format | application/pdf | hu_HU |
dc.language | hu | hu_HU |
dc.publisher | Typotex Kiadó | hu_HU |
dc.rights | Typotex Kiadó | hu_HU |
dc.rights | Bokor József | hu_HU |
dc.rights | Gáspár Péter | hu_HU |
dc.rights | Soumelidis Alexandros | hu_HU |
dc.rights | Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki Kar | hu_HU |
dc.rights | Szabó Zoltán | hu_HU |
dc.source | Könyv formában nem jelent meg | hu_HU |
dc.source | ISBN 978-963-279-603-1 | hu_HU |
dc.subject | Newton-Lagrange-modellezés | hu_HU |
dc.subject | állapot-visszacsatolás | hu_HU |
dc.subject | átviteli függvény | hu_HU |
dc.subject | pólusok | hu_HU |
dc.subject | zérusok | hu_HU |
dc.subject | Laplace-transzformáció | hu_HU |
dc.subject | jelkövető irányítás | hu_HU |
dc.subject | zavarkompenzáció | hu_HU |
dc.subject | érzékenység függvény | hu_HU |
dc.subject | P-K struktúra | hu_HU |
dc.subject | M-Delta struktúra | hu_HU |
dc.subject | frekvencia függvény | hu_HU |
dc.subject | robusztus stabilitás | hu_HU |
dc.subject | PID szabályozás | hu_HU |
dc.subject | pólusallokáció | hu_HU |
dc.subject | állapottér-elmélet | hu_HU |
dc.subject | irányíthatóság | hu_HU |
dc.subject | modellidentifikáció | hu_HU |
dc.subject | LQ irányítás | hu_HU |
dc.title | Irányítástechnika II. | hu_HU |
dc.type | Egyetemi tananyag | hu_HU |
dtk.fir | műszaki | hu_HU |
dtk.oecd | 02. Műszaki és technológiai tudományok::02.01. Építőmérnöki tudományok::02.01.04. Közlekedésmérnöki tudományok | hu_HU |
dtk.purchase | TÁMOP-4.1.2/A/2-10/1-2010-0018 Kecskeméti Főiskola | hu_HU |
dtk.size | 153 p. | hu_HU |
dtk.type | elearning | hu_HU |
dtk.udc | ---- FŐTÁBLÁZAT::0 ÁLTALÁNOS TARTALMÚ ÍRÁSMŰVEK. TUDOMÁNY ÉS KULTÚRA. ISMERETEK. SZERVEZETEK. INFORMÁCIÓ. DOKUMENTÁCIÓ. KÖNYVTÁR. INTÉZMÉNYEK. PUBLIKÁCIÓK. KIADVÁNYOK::006 Termékek, eljárások, súlyok, mértékegységek és az idő szabványosítása::62 Mérnöki tudományok. Technika általában::625 Szárazföldi közlekedésmérnöki tudományok. Szárazföldi közlekedési utak technikája. Vasútépítés. Útépítés | hu_HU |