Rövidített megjelenítés

dc.contributorKocsis Imrehu_HU
dc.creatorÁrvainé Molnár Adrienhu_HU
dc.creatorNagyné Kondor Ritahu_HU
dc.creatorPapp Ildikóhu_HU
dc.creatorPerge Erikahu_HU
dc.date2015-04-30hu_HU
dc.date.accessioned2019-08-08T10:36:12Z
dc.date.available2019-08-08T10:36:12Z
dc.identifier.urihttp://dtk.tankonyvtar.hu/xmlui/handle/123456789/3907
dc.descriptionA térbeli viszonyok érzékelése, a térben való tájékozódás elengedhetetlen feltétele a mérnöki tervező munkának, ezért fontosnak tarjuk, hogy a mérnökképzésbe kerülő hallgatók esetén kialakítsuk a szükséges gondolkodási sémákat, a szakmai problémák megértetését és megoldását segítsük. A bemutatott témakörök a klasszikus ábrázoló geometriai témakörök közül kerültek ki, de nem a hagyományos értelemben vett ábrázoló geometria tankönyvet szerettünk volna készíteni. A tananyagunk célja, hogy olyan módszertani eszközöket, ötleteket mutasson be, melyek közül az oktatók az adott hallgatói csoporthoz, témakörhöz, vagy a tanterem felszereltségéhez igazítva tudnak válogatni. Az oktatás folyamatában tárgyi szemléltetés egészen a mai napig őrzi előkelő helyét, az ehhez fűződő élmény sok esetben nem helyettesíthető digitalizált eszközökkel. De a modellező programok és dinamikus geometriai szoftverek alkalmazásával készített segédanyagok, animációk nemcsak a tantermi munkát, hanem az otthoni felkészülést és az önálló munkát is támogatják, a megértés folyamatát rövidíthetik és egyben felkelthetik az érdeklődést a szoftverek használata iránt. Bizonyos témakörök lehetőséget adnak a kísérletezésre, gyűjtőmunkára, azok dokumentálására és az elvek megismerését segítő vázlatok készítésére is. Bízunk abban, hogy anyagunkat a középiskolákban, felsőoktatásban oktatók, illetve az oktatói munkára készülő mérnöktanár szakos hallgatók haszonnal forgatják.hu_HU
dc.formattext/xmlhu_HU
dc.languagehuhu_HU
dc.publisherBME Tanárképző Központhu_HU
dc.rightsA szerző nevének feltüntetése mellett nem kereskedelmi céllal szabadon másolható terjeszthető megjelentethető és előadható de nem módosítható.hu_HU
dc.subjecttérszemlélethu_HU
dc.subjectábrázoláshu_HU
dc.subjectmódszertanhu_HU
dc.titleA térszemlélet fejlesztésének lehetőségei a műszaki képzés keretébenhu_HU
dc.typeTexthu_HU
dtk.firpedagógusképzéshu_HU
dtk.oecd05. Társadalomtudományok::05.03. Oktatástudomány::05.03.01. Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika)hu_HU
dtk.playerscormplayerhu_HU
dtk.purchaseTÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0002 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemhu_HU
dtk.typeelearninghu_HU
dtk.udc---- FŐTÁBLÁZAT::0 ÁLTALÁNOS TARTALMÚ ÍRÁSMŰVEK. TUDOMÁNY ÉS KULTÚRA. ISMERETEK. SZERVEZETEK. INFORMÁCIÓ. DOKUMENTÁCIÓ. KÖNYVTÁR. INTÉZMÉNYEK. PUBLIKÁCIÓK. KIADVÁNYOK::003 Írásrendszerek és írások::37 Nevelés és oktatás. Képzés::37.01/.09 Az oktatás és nevelés elmélete, alapelvei, módszerei és szervezete – speciális alosztásokhu_HU


A dokumentumhoz tartozó fájlok

Thumbnail

A dokumentum a következő gyűjtemény(ek)ben található meg

Rövidített megjelenítés